onsdag 17 augusti 2011

Getinggift till akuten.


Igår så blev Elias stucken av ett gäng getingar, efter att han och Adam petat i boet med pinnar (?!?!). Det trodde jag att jag hade lärt dom, att man INTE gör. Hur som så verkade Elias reagera. Vi skulle precis fika med blåbärspaj och vaniljglass (och en vääääldigt efterlängtad kaffe) då han bara blir röd å alldeles prickig och full med nässelutslag. Jag försöker hålla mej lugn å säjer åt honom att vi går ut och duschar (och ber Uffe ringa 1177). Dom vill att vi åker in direkt. Så jag börjar torka honom för att sätta honom i bilen. Men han säjer att han har det jobbigt att andas. Huu... jobbigt tänker jag å tar den lilla bilen å sätter han brevid mej, så ja kan se han hela tiden.
Jag försöker prata å kör rätt så fort med blinkande varningslampor (har ju gjort detta för inte så länge sen med Inez). Efter halva vägen så känns han lite bättre, han låter inte konstigt längre och utslagen sluta blomma upp på nya ställen.

Väl inne på sjukhuset får han medicin. Fick även hem en dos , samt recept som vi skulle hämta ut. Hu.... va fort saker kan gå. Tänk vad en liten insekt kan göra! Nu var det visserligen inte bara ett stick han fick, utan minst tre, varav ett var på halsen och ett på huvudet.

Tidigare på dagen var det Inez inskolning. Hon e så duktig vår tjej att jag fick lämna henne.
Jag var inne på kontoret och läste en gammal skvallertidning. Jag kom tillbaka efter 20 min, och hon brydde sej inte ens. Haha... Tack lixom! Idag och imorgon är hennes fröken ledig så då är Inez åxå det. Det var meningen att shettisarna skulle åka imorgon, men tyvärr så har familjen som ska ha dem åkt till Tyskland, pga en olycka inom famlijen. =( Trist för dem! Hoppas att allt går bra. (Trafikolycka).

Idag har jag hummit med ganska mycket. Jag har burit ut alla kartonget från gästhuset till det stora huset. Är trött på att det är trångt! Den har jag även burit in köket som stog i stallet (det gjorde jag igår föresten). Så nu känns det stort i gästhuset igen. Skönt! Har även möblerat om i sovrummet oct trotsat alla gästers åsikt! ;)

Tycker att det blev mycket bättre.

Numera står sängen under fönstret. Har även flyttat in sänggaveln från våran "riktiga" säng, för den ska jag ändå inte ha kvar när vi flyttar in igen.
Nu saknas bara byråer så att vi slipper ha alla kläderna i plastbaljor eller väskror. =/
Jag har även hunnit med att isolera hela den nya delen (undervåning) samt sätta papp. Imorn kanske jag hinner med övervåningen. Vi väntar ff på rörmockare, för er som undrar.

Sov gott kära vänner.

1 kommentar:

  1. Ojojoj vad dramatiskt! Blir rörd!
    Vi har oxå sängen så. Helt ok om man drar för på natten! Kramis!

    SvaraRadera